Vad är väl en bal på slottet?

 De flesta helger sen Lasse fick sin diagnos har vi suttit hemma och tagit det lugnt. Vi har helt enkelt varit så trötta av chocken och allt som vi måste greppa och sätta oss in i att vi inte orkat så mycket mera. 

Men denna helgen såg jag fram emot mycket! På lördagen skulle jag vara med på Linedanceföreningens danskväll med tema Halloween och på söndagen skulle jag åka iväg några timmar och träffa mina barn och barnbarn. Lasse hade också tänkt träffa några av sina dito och såg lika mycket fram emot det. 

Vad händer då? I torsdags kväll började jag känna mig lite vissen och i fredags bröt förkylningen ut. På eftermiddagen blev även Lasse krasslig. 

Det är då självaste f-n!! 

Så den här helgen har gått åt till att kurera oss istället. Sitta hemma, hosta och snörvla, sova mellan varven och ha allmänt tråkigt. 

Idag mår vi båda bättre. Lasse är nästan frisk, hans förkylningar går alltid över snabbare än mina.

Ny träff med mina barn är bestämd nästa helg och det får väl bli juldans istället i december. Det går fler tåg som tur är. 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en