Ångest



22-09-08 

När jag vaknade hade Lasse haft en hemsk natt med svår ångest. Jag blir så ledsen. Han väcker inte mig heller när det händer trots att jag sagt det. Ska ringa kontaktsköterskan om detta idag. Både besöket på strålningsmottagningen här hemma och på Sahlgrenska har gått mycket bra idag. Jag var med på det första och vi träffade en väldigt gullig och pedagogisk sköterska. 

Besöket på Sahlgrenska under eftermiddagen tog svågern hand om. Vilken lättnad!! Vi har så många fina människor omkring oss som erbjuder sin hjälp. Under tiden var jag hemma, sov någon halvtimma och hann med ett samtal med kontaktsköterskan på onkologen, som lovade fixa recept på lugnande medicin som maken kan ta vid behov så att han slipper hemska ångestnätter i fortsättningen. Därefter hann jag med ytterligare några samtal och lite annat fix. Senare på eftermiddagen var vi båda helt slut och gjorde inte många knop. Natten blev bra, med helt ok sömn för oss båda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en