Stress!

 


22-08-19 

Rätt bra dag idag. Vi tog en promenad med hunden på förmiddagen och klarade oss från regn. Vi gick ca 2 km vilket nog är nytt rekord med tanke på makens höftled som opererades i slutet av juni (som om inte hjärntumören vore nog!) Under dagen har vi pratat rätt mycket på ett vettigt och sansat sätt. Det har varit skönt. Rätt många dagar på senare tid har vi hamnat på kant med varann. Dels för att vi båda har bristande tålamod och kortare stubin i denna stressade situation vi befinner oss i, men också för att maken är mer speedad och otålig p g a medicineringen med kortison. Då krockar vi, eftersom han blir så intensiv och jag blir rädd p g a mina tidigare erfarenheter. Så då drar jag mig undan och blir tyst som en mus, vågar inte säga något alls och vill helst bara försvinna. Jag har verkligen oerhört svårt med arga, irriterade och allt för intensiva personer och maken har blivit sådan rätt ofta de sista dagarna.

Ett problem som uppstått är att maken fått problem med slemhinnorna i munnen senaste dagarna. Det svider och gör ont, han har tappat smak och har svårt att äta. Efter samtal med vår kontaktsköterska har han fått medicin mot svampinfektion som han har börjat med i eftermiddag.


22-08-22 

Helgen har varit fruktansvärd! Makens besvär med munnen har bara blivit värre och värre. Nu har han även ont i svalget. Att äta och sova är enormt jobbigt för honom. Vilket elände att drabbas av detta ovanpå allt annat! Vid kontakt med sköterskan fick vi komma upp till sjukhuset omgående. Läkare 1 undersökte och hämtade sedan läkare 2. Prover togs för analys. Båda läkarna verkar frågande och samtliga tyckte att medicinen borde ha hjälpt vid det här laget. Snabbt ordnades en remiss till öron-näsa-hals där läkare 3 tog fler prover och biopsi samt undersökte noggrant. Inte heller han verkade säker på vad felet är! När vi kom hem återstod allt som jag behövde göra och hade tänkt göra under eftermiddagen. Maken skulle duscha efter alla konstens regler inför operationen på onsdag, lakan skulle bytas, saker skulle plockas undan till sina rätta platser inför hemstädet i morgon och skräp skulle slängas. Hunden skulle skjutsas till hundvakten. Små saker blir droppen som får bägaren att rinna över när stressen blir för stor. Stress, stress, stress! Jag glömde äta middag t o m.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en