Svart på vitt

 


22-08-31 

Maken bestämmer att vi ska köpa en ny tv. Det är inget fel på den gamla enligt mig även om bästa vännen säger att den är kass, men jag valde att inte ta diskussionen. Om han vill ha en ny tv får det bli så, det är inget att bråka om. Petitesser!! Han fick med sig två av sönerna, för han kan inte bära p g a höften. Sen skulle han fixa med teven och alla inställningar under kvällen, medan jag var på danskurs. Det funkade inte. Han  har svårt med ord och instruktioner och dessutom lyckades han slarva bort en del som verkar behövas för att få in de vanliga kanalerna. Bara att beställa en ny sån del tog flera timmar och ändå lyckades han inte, så jag ordnade det till slut. Han är enormt envis och vill klara allt själv och det förstår jag, men nu, två dagar senare, funkar fortfarande inte teven.


22-09-01 

Läkarbesök idag. Resultat av biopsin har kommit. Vi får träffa en väldigt trevlig ung doktor som var påläst om Lasses situation. Informationen vi fick innebar inga goda nyheter, vilket jag känt på mig ända från början, men hoppet fanns ju att det skulle vara något lindrigare. Tumören går inte att operera utan redan på tisdag har vi tid på onkologen för att förbereda behandling med strålning och cellgifter. Förhoppningen är att hejda tumörens tillväxt och i bästa fall krympa den. Maken vill inte veta några detaljer, men det vill jag. Jag behöver fakta och sanning för att veta vad vi har att möta. Hur hemsk sanningen än är, är den bättre än att jag ska fantisera, gissa och spekulera. Jag blev bara tom. Kände ingenting alls. Försöker landa i och bearbeta  det vi fick veta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en