Opp Amaryllis!

 Idag plockade jag fram Amaryllislökarna ur kylskåpet där de vilat i 6-7 veckor och satte dem i glas för fuktning innan plantering i morgon. Tänk att något så fult kan bli så vackert sen!



Idag skulle vi lämna prover på vårdcentralen Lasse och jag. När vi kom dit var det väldigt långa väntetider och dessutom skulle jag nu betala dubbelt så mycket för att ta prov på den vårdcentralen eftersom jag inte är listad där. Jag avstod eftersom jag har gott om tid på mig att lämna det provet. Ska kontakta min egen vårdcentral och boka tid där istället. Så vi gick till optikern och justerade mina glasögon så länge och så åt vi lunch. Åter till vårdcentralen där det nu var kortare väntetid och Lasse fick lämnat sitt prov iaf. Det är det viktigaste. Varje tisdag är det provtagning för honom, hur länge det ska pågå vet vi inte men vi har läkartid på torsdag så då får vi ta reda på det. Gissar på att provtagningen kommer att fortsätta så länge han äter cellgifter. 

I går hälsade syrran och jag på gamla mamma, 99 år och dement. Det var rätt snurrigt, hon hävdade att hon måste åka hem och laga middag till pappa (han gick bort 2007) och oroade sig för om vi betalat för henne där hon bor på hemmet. Sen blev hon trött på oss och tyckte att vi skulle åka hem. Hon har fått en väninna där på avdelningen och de har en lugnande effekt på varann, enligt personalen. Visserligen pratar mamma svenska och väninnan finska men pratar gör de i alla fall. Och det är ju guld värt eftersom båda mår bra av det. Så vi körde ut mamma i dagrummet och placerade henne bredvid väninnan så de fick fortsätta sin konversation. Hon är äldst på avdelningen, lilla mamma. Tänk att hon bott där i över två år redan och att hon fortfarande kämpar på! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en