Tröttast i stan?

 Här är vi trötta så det förslår. 
Maken har varit rätt sliten senaste dagarna. Antar att det är den tuffa behandlingen han känner av. Han känner ökad svaghet i musklerna också vilket troligtvis beror på att vi fick öka kortisonsdosen i söndags. Från och med i kväll ska han minska kvällsdosen med två tabletter, så vi kan ju hoppas att det känns bättre igen sen. 

Nästa vecka är sista veckan i den här behandlingsomgången, sen får Lasse fyra veckors vila och återhämtning. Det behöver han. 

Jag är också trött. Bara för att liksom. För att det är alldeles fel årstid för mig och för att situationen är som den är. Igår när jag åkte till dansen var jag så trött att jag funderade på att vända hem igen, men jag kom faktiskt igång och piggnade t o m till en stund. Det var glädjande. Vi lärde oss en ny dans till en låt i min favoritmusikgenre och det lättade upp. Men i övrigt känns det som om jag skulle kunna sova de flesta av dygnets timmar. 

Det vore bra att piggna till lite för vissa saker är lite eftersatta här hemma. Jag menar att jag behöver piggna till alltså. Att Lasse inte kan påverka sin situation har jag full förståelse för. Men själv funderar jag på vad jag kan göra för att få mera ork. Röra på mig mera är det jag tänkt på hittills, soffan är alldeles för bekväm i höstrusket. Vi får se vad jag kan hitta på. 




Kommentarer

  1. Nej hösten är inget vidare och november som kommer är värst konstaterade jag också tidigare idag, men sedan kom jag ihåg att vi skulle på en massa trevligheter i november och sedan är det ju dags för julförberedelserna så vi kommer nog igenom denna höst/vinter också. Vi får försöka ta fram det positiva även om jag förstår att för er del är det tufft. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja I dessa tider vill man inte bli förkyld 💕 Och framförallt inte ni 😢 Ni får vara lite försiktiga ❤ Min gubbe har fått op.tid den 9 /11 så vi träffar inte någon just nu 😢

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en