Mardrömmar, regn och mera sjukhuskonst

 Natten som var sov jag inte bra alls, vilket kanske inte är förvånande. Jag somnade inte förrän framåt ett och vaknade igen vid tre av att jag skrek så jag väckte både mig själv och hunden. Hade haft en riktigt otäck mardröm. När jag lugnat ned både Teo och mig själv en stund, somnade jag till slut om igen fram till åtta. Ingen vidare ordning på den nattsömnen. 

Hur som helst tog jag tag i dagen. Eller snarare skallade dagen, som Mia Skäringer säger. Jag gav mig i kast med diverse pappersarbete och jobbiga saker som måste göras och därefter blev det en promenad med hunden. Det regnade hela vägen och vi var rejält blöta båda två när vi kom in igen, men det var ändå skönt att komma ut en stund. 

På eftermiddagen åkte jag till sjukhuset och hälsade på maken. Han är trött och fortfarande lite virrig. Minnet är inget vidare heller. Vi får hålla alla tummar för att detta går tillbaka när medicinerna hjälper. En sköterska kom och pratade med oss och förslog korttidsboende med rehab när det blir dags att skrivas ut från sjukhuset. Lasse tackade ja till detta och vi får hoppas att det blir bra som ett mellansteg innan hemgång. 

Innan jag sa hej då och åkte hem fotade jag tavlan på makens nuvarande rum. Lite deprimerande i min mening. 



Sen åt jag upp resterna från nyårsmiddagen och sjönk ned i soffan. Här tänker jag sitta tills det är läggdags. I morgon är en annan dag. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en