Hemkomst

 Lasse är hemma igen! Han kom hem med sjuktransport på eftermiddagen. Helt slut men väldigt nöjd med att vara hemma. När han var nedbäddad i sin säng under ett varmt och skönt täcke somnade han och sov i två timmar. 

Denna gång funkade kommunikationen från sjukhusets sida underbart bra! Ni som följer min blogg minns kanske att jag skrev om förra hemfärden där det mesta blev galet? Men en sjuksköterska ringde mig redan tidigt på förmiddagen och berättade om hemkomsten och kontaktade även hemtjänst och hemsjukvård vid samma tid. På eftermiddagen fick jag ett samtal igen när transporten skulle gå från sjukhuset och samma fick även övriga inblandade, så allt flöt på bra. Väldigt skönt mitt i allt. 

I eftermiddag kväll har vi inte gjort så många knop. Hemtjänsten har fixat det så bekvämt som möjligt för Lasse och gett honom hans mediciner. Vi käkade middag tillsammans, han i sängen och jag i fåtöljen bredvid. Sen såg vi lite på tv och pratade en stund. Nu sover han för natten. Hoppas den blir lugn. Han behöver verkligen vila och god sömn. 

I förmiddags tog jag med hunden till en park där det även finns en fågelkoloni. Som en äkta pensionär hade jag förstås med mig lite gott att bjuda på. Det uppskattades. Teo älskar att titta på fåglar! Han är så fantastiskt lugn och försiktig och håller sig helt stilla för att inte skrämmas, gullehunden. Träffade även på en vän jag inte mött på flera år. Riktigt roligt att ses och få en pratstund! Bild från dagens promenad nedan och så lite sjukhuskonst förstås. 






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en