En lugn dag

 Idag har vi haft snöoväder här. Hårda, iskalla vindar så att det snöade på tvären och piskade en i ansiktet. Synnerligen obehagligt. 

Jag vaknade trött efter en halvbra natt och på förmiddagen pälsade jag på mig och gick en promenad med hunden. Han var inte road även om han gillar kyla, men det här var tydligen över hans nivå. Han blängde på mig flera gånger och jag fick hjälpa honom att rensa tassarna från snöklumpar. 

Efter den promanden blev det vila. Jag slocknade i soffan en timma. Det var skönt.

På eftermiddagen hälsade jag på Lasse. Jag tog bussen idag för jag tyckte inte det behövdes en enda bil till som halkade runt på vägarna och jag åker ju gratis tack vare mitt lilla pensionärskort. 

Lasse var mycket lugnare idag och humöret var bättre. Han är förstås jättetrött och matt, men vi kunde stundtals föra hyfsat begripliga samtal och han var glad över att systern besökt honom tidigare på dagen. Det var nästan det första han berättade att hon varit där. Jag hade med mig dricka och godis och det var uppskattat. Stannade en timma och vi såg på tv, småpratade och höll varann i handen. Det var skönt med den närheten för oss båda, tror jag. Han var nöjd med att jag inte tagit bilen i ovädret. 

I övrigt har jag haft en lugn dag. Inte gjort nåt mer än rastat hunden, ätit och duschat. En förhållandevis bra och rofylld dag med våra mått mätt. 

Ha en bra fredagskväll!




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en