Inte mycket nytt på den här fronten

 Maken ligger kvar på KAVA men har inte längre ont, tack och lov. Han har fått börja äta lite försiktigt och är något piggare. Idag har de gjort en ny röntgen för att kolla läget på gallan och dränet och om allt ser bra ut får han troligen komma hem i morgon. Jag ska ringa och få besked i morgon förmiddag. 

Rent mentalt är det jobbigare för oss båda. Den här berg- och dalbanan börjar bli väldigt utmattande nu. Ibland säckar vi ihop lite och Lasse uttrycker oftare att han inte orkar med mer. Det skär i hjärtat att höra. Kurator han får träffa är till stor hjälp och det märks skillnad på humöret så snart de har haft ett samtal. Själv pendlar jag mellan hopp och förtvivlan. 

Än kan vi skratta ihop stundtals, det är guldstunder som vi tar vara på. Och mitt i tröttheten och mörkret finns kärleken. Men detta är ingen resa jag önskar min värste ovän ens!

Lägger in två vackra bilder på sånt som blir guldkorn i vardagen. En av de helt underbara tulpanerna i senaste buketten, som jag fick av en vän i torsdags och en bild på riktigt vacker vinterdag igår. Den tredje bilden är sjuhuskonst och den vet jag inte om jag vill kalla vacker precis, möjligtvis nedre halvan. Den hänger i makens nuvarande rum på sjukhuset. 




 

Kommentarer

  1. Ja det är de små tingen man får glädjas åt på onsdag får vi väl vår dom 😢

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt...😪vilka härliga foton, ska nog köpa lite tulpaner!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en