Tekniska nymodigheter och Gott Nytt År

Ja i år firar vi nyår i vår nya lägenhet, som är full av moderniteter som får mig att känna mig väldigt gammal! *S*
"Värst" är köket! Micron tog 10 minuter att få igång vid första försöket eftersom jag tydligen tryckte på knapparna i fel ordning,,, eller åxå glömde jag nån knapp, inte vet jag. Till slut tillkallade jag maken som, i egenskap av man, vet vilka knappar det ska tryckas på och då funkade den. Köksfläkten ser ut som nån reservdel till ett rymdskepp och ugnen har jag inte vågat mig på ännu.:)
Vattenkranen ska vi inte tala om. Den har knappar, dock endast två och så går den att ta loss. Ja, i alla fall halva kranen och då kan man skvätta vilt omkring sig. Kan bli rena vattenkriget om man inte passar sig, haha! Under vattenkranen finns en liten kran,,, den visade sig höra till den inbyggda diskmedelspumpen. Diskmaskinen syns inte,,, den finns dock, tack och lov!
Spishällen känner jag mig något bekant med, trots att den är modern. ;)

Vi har en himla många fina strömbrytare till takspottar och lampor åxå,,, med dimmer på dom flesta. Ska bara lära mig vilka som går till vilken lampa, just nu skruvar och trycker jag hej vilt!

Alldeles bredvid själva toalettstolen finns ett telefonjack!? Är inte det lite omodernt så säg? Jag menar, skita och prata i telefon samtidigt har man ju kunnat göra länge;) Fast det kanske är extra kaxigt att ha en fast telefon på dass,,, inte vet jag?

I duschen kan man åxå roa sig med olika reglage. Man kan ställa in vattenstrålen på allt från mesig till rena högtryckstvätten och även temperaturen förstås. Med själva duschmunstycket kan man variera vattnets "framfart" mellan normal och turbo. Jag undrar vad som händer om man ställer vattenstrålen på kraftigaste läget och munstycket på turbo? Flyger man in i väggen? Lossnar skinnet? Jag har inte vågat testa! :D

Hur som helst är det spännande att utforska alla finesser och jag ska nog lära mig allt så småningom även om det tar lite tid för en "tant" som jag. ;)

Just nu kopplar maken av med en pilsner och själv ska jag strax in i duschen,,, kommer att hålla vattnet på lagomnivå,,, ;)

Gott Nytt Åt på er alla och må 2013 bli det bästa året ni nånsin upplevt! :)






Kommentarer

  1. Vi har oxå ett sånt duschmunstycke...turbo är fint :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker turbo verkar vara rätt skräckinjagande, jag! :D

      Radera
  2. Om du visste vilka möjligheter det ger :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får berätta om det för mig nån dag, mia. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en