Alla dessa nymodigheter!


Det är inte lätt med alla nya prylar, när man är gammal. Saker och ting ser inte längre ut som de gjort tidigare.
Detta erfor min gamla mor, 89 år gammal, idag när hon, som den första "utanför familjen", fick se vår nya lägenhet. :)

Jag skulle in i lägenheten i ett ärende och eftersom mor och jag varit och handlat julklappar och skulle hem till mig och fika, fick hon följa med in i den nya lägenheten. Mor tittade sig storögt runt, öppnade skåpsdörrar, kikade här och där och utbrast "åh så fint!" och "vad bra!" lite då och då.

Så hamnade vi i köket med köksön och mor såg sig omkring och utbrast: "Men var är spisen?"
"Där", sa jag, och pekade på glaskeramikhällen på köksön.
"Oj!", utbrast mor och såg fundersam ut. Sen utbrast hon: "Men du har ju ingen ugn?!?!"
"Jodå, den är där", svarade jag och pekade på den inbyggda ugnen bredvid kylen och frysen.
"Ja, kära nån, vilka nymodigheter", kommenterade mor och skakade på huvudet.

Det är inte alltid så lätt när en spis inte längre ser ut som en spis brukar göra. *S*




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en