Pannkakor med fläsk

Nej, inte fläskpannkaka, utan pannkakor med fläsk har vi mumsat på idag, barnen och jag. :) Maken nöjde sig med den vanliga ärtsoppan.

Rätten pannkakor med fläsk har sitt ursprung i min barndom. Min far gillade ärtsoppa och pannkakor, men ingen av oss andra åt soppan. Mor å sin sida gillade bruna bönor med fläsk. Bruna bönor var inget för övriga familjen, så när far åt ärtsoppa och mor åt bruna bönor fick vi barn pannkakor med stekfläsk till. Länge trodde jag att detta var något man åt i alla familjer, det samma trodde även mina barn en bra bit upp i åren. *S*

Nu var det nog ca fyra år sedan jag åt pannkakor med fläsk senast, men idag släppte jag loss och mumsade på denna något udda rätt. :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en