Flyttdax


Jaha, då ska här flyttas. :)
Vi har haft turen att få vår drömlägenhet som vi sneglat på i flera år nu. Jag har suktat efter den sen jag pratade med en av vaktmästarna och fick höra att den har egen bastu. Jag tjatade om denna bastu i två dar efter att jag fått veta detta. :D
Värme är nämligen min grej. Åh, där kan jag värma mina ömma muskler på vintern, det blir kanon!! :)
I övrigt har vi inte vetat mycket om lägenheten mer än att den har en egen uteplats med lugnt läge samt en enormt stor balkong ut mot gatan.
Men nu är den alltså ledig, vi tittade på den igår och tackade ja till den idag.
WOW!, säger jag bara! :D

Den är den största trea jag nånsin hört talas om,,, 143 kvm!! Den är fint renoverad och badrummet med bastun är som en hel spaavdelning. Dessutom har den klädkammare, tvättstuga och modernt kök med inbyggd ugn och köksö. De två sovrummen är rejäla åxå. Och sen ligger den på första våning vilket gör att jag inte längre är beroende av att hissen funkar. Visserligen är dom ursnabba på att reparera vår hiss när den krånglar, men skönt ändå, tycker jag. Dessutom slipper jag ifrån mardrömmen att hissen ska gå sönder när jag befinner mig i den! ;)

Så efter jul blir det till att börja packa prylar och slänga sånt som ska slängas. Eftersom lägenheten är i samma hus som vi nu bor i slipper vi i alla fall fixa bil och köra och bära så mycket.

Vissa av mina flyttar genom åren har varit mardrömslika! Några gånger har jag flyttat för att jag måste, andra för att jag ville, men det är bara att gilla läget. Och det är ju tröttsamt och jobbigt att flytta, men skönt när det är färdigt och man brukar bli av med en massa skräp på kuppen. Jag gillar att slänga skräp, det är befriande. *S*

Den här flytten blir i alla fall lindrigare som sagt och jag ser fram emot den mycket. När allt är klart ska jag nog fira med en drink och en stund i bastun! ;)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en