Förkylning och funderingar

När jag äntligen fick tummen ur och startade denna, sedan länge påtänkta blogg klubbades jag omedelbart av mastodontförkylningen "from hell". Jag som hade tänkt vara flitig och skriva inlägg varje dag! Nåja,,, eftersom det känns som att min hjärna ersatts av nåt slags obrukbart ludd, nöjer jag mig med att publicera en text jag skrev för ett antal år sen istället och därför byter vi raskt ämne från min förkylning till,,, marsvin! Eller reinkarnation,,, eller nåt.  


Som marsvin blir du två gånger om dagen serverad en grönsakstallrik. I övrigt har du goda frön och hö att tugga på. Du behöver inte bry dig om räkningar, världssvälten, barnuppfostran eller vädret. Du bara käkar och mår bra! Marsvinshonor blir brunstiga var fjortonde dag och då kan du rulla runt i halmen precis hur mycket du vill. Du är sen gravid i sex veckor, förlossningen tar en kvart och två timmar efter förlossningen är du brunstig igen!
Ungarna är dessutom färdiga när dom föds och klarar sig så gott som själva från början.
Om du har tur får du under somrarna komma ut i gröngräset och ha det trevligt. Annars kan du bara ligga i buren och käka och jäsa, käka och jäsa.
Till slut när du blivit gammal och trött, tar någon vänlig själ förhoppningsvis med dig till veterinären där du får en spruta och somnar in.
Jag ska absolut bli ett marsvin i mitt nästa liv!



Kommentarer

  1. Marsvin... ja varför inte, låter som ett helt okey liv *Ler*... vi får satsa på det i nästa liv.

    SvaraRadera
  2. verkar absolut inte helt fel detta med marsvin - undelater har ungefär samma liv vad jag förstår - de bara äter flyger, tjattrar, äter och sover - mmm blir endera marsvin eller underlat

    SvaraRadera
  3. men vill inte onka så fort nån öppnar kylskpet eller springa runt i bajset :-))))

    SvaraRadera
  4. Väldigt roligt skrivet.
    Nu prenumererar jag på din blogg, Egalia! :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en