Det allra första inlägget!

Hej och välkommen till min blogg!
Den här bloggen har kommit till efter mycket funderande. Jag älskar nämligen att skriva men,,, jag lider åxå av svår beslutsångest! Så vad skulle min blogg handla om? Skulle jag ha någon särskild inriktning åt något håll? Skulle jag snöa in på något av mina intressen och enbart blogga om det? Hur gör man för att inte vara för självutlämnande men ändå skriva personligt och intressant?
Detta är frågor jag begrundat mycket och länge och när jag väl funderat färdigt blev jag förhindrad att blogga,,, av försäkringskassan! Försäkringskassan likställer nämligen bloggande med förvärvsarbete fick jag veta. Om jag orkar blogga orkar jag alltså jobba,,, minst halvtid. Att jag kan blogga en kvart för att sen vila en timma räknades inte. Så jag avstod från att börja blogga då.
Nu är jag dock en av de få som blivit beviljad permanent sjukersättning och nu får jag blogga,,, när jag orkar,,, och vill. Och det ska jag göra!
Ja, av ovanstående förstår ni att jag är sjuk då. Det är inte roligt alls och inte mycket att blogga om tycker jag, men någon gång kanske jag berättar mer om detta.
Så vad har jag då kommit fram till att min blogg ska handla om? Ja, det kan ni se i beskrivningen högst upp,,, den kommer att innehålla allt och inget. Förmodligen en del om husdjuren, kanske lite om släktforskning, en hel del om mina tankar och funderingar och människors sätt att vara i olika sammanhang. Ibland kommer jag att skriva ilsket om fördomar, galenskaper och idioti i samhället. Ibland kommer jag att vara bitande ironisk eller ge uttryck för galet sjuk humor,,, en salig blandning alltså!
Nåja,,, välkommen till min blogg,,, ni som orkat läsa så här långt!
Kram
Egalia

Kommentarer

  1. detta skall bli intressant att följa - bra så långt tycker jag -

    kramar

    SvaraRadera
  2. Trevligt, trevligt!

    Kram/Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Följer gärna med på din bloggresa:) // Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Kul att du börjat blogga :)

    Kram från Mimmi

    SvaraRadera
  5. Tack alla för responsen!! :)

    SvaraRadera
  6. Kul!

    Självklart kommer jag att följa så mycket jag kan.

    Kramiz Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en