Småfix pågår

 Ja nu har flyttfixandet kommit ned på småfix-nivå här. 

Två flyttlådor har jag kvar att packa upp. Det är foton och tavlor i dem och jag behöver köpa några tavellister så att jag kan få upp lite på väggarna och byta ibland när jag vill. 

I torsdags var jag på en vårdcentral och tog vaccin mot covid och influensa. Skönt att ha det gjort inför säsongen. Efter det åkte jag till vårt största köpcentrum och shoppade lite. Det blev korgar till tv-bänken, en bordstablett till soffbordet och en liten byrå till badrummet där jag behövde lite mer förvaring. Några förvaringsboxar till en garderob fick också följa med hem. 

Så det blir mer och mer ordning här hemma. Bilder kan ni se nedan. 

Idag har jag varit i gamla lägenheten en del. Soffan hämtades och bor nu på nytt ställe, golvlampan likaså. Jag har plockat ihop diverse skräp som ska till återvinningen någon dag i veckan och sopat golvet i källarförrådet. Frysen är avfrostad och lägenheten är i princip klar för flyttstädet som kommer nästa måndag. Känns skönt att få ett avslut där. 

Jag känner inget vemod inför att lämna den lägenheten. När jag var där idag kändes luften så tung att andas så jag är tacksam över att jag nu bor på ett ställe som är bättre för mig. De fina minnena sitter inte i den lägenheten utan de har jag i hjärtat och där stannar de. 

Men här kommer lite bilder på "småfixet". 




Glad att mina händer höll för allt skruvande. Framsteg! 

Bra förvaring som inte tar upp särskilt mycket plats. 


Kommentarer

  1. Men jösses den missade jag igår ….eller hade du gömt den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Menar du byrån? Den står mitt emot toan men du var väl så upptagen med att beundra min färgglada matta? :D

      Radera
  2. Ser skitbra ut - toppenn

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en