En riktigt god nyhet

 Ni som känner mig vet att jag varit en riktig "handarbetsnörd". Jag lärde mig virka när jag var sex år gammal, det är faktiskt 60 år sedan nu!

Under pandemin, när allt var inställt och fyra nya barnbarn dessutom annonserade sin ankomst gjorde jag inte mycket annat än att sticka och virka. Med påföljd att jag slet ut både händer och armar fullständigt. Efter det har det inte blivit så mycket gjort i den vägen och när nu även höger tumme började bråka i somras var det absolut inte läge att försöka igen trots att armarna är bättre nu.

Arbetsterapeuten som jag fick tid hos för tummen ordinerade en skena dygnet runt och fullständig vila av fingret i fråga. 

Igår var jag på återbesök och tummen är bättre. Nu ska jag träna upp rörligheten under en månad. För tummen är stel och kraftlös. När hon visat och förklarat hur jag ska få igång den igen sa hon slutligen: "Och sen är inte fel alls om du tränar finmotoriken lite, men bara korta stunder. Du kan t ex handarbeta om du gillar det!"

JIIIHAAAAA! Jag får handarbeta! Det var verkligen en god nyhet. 

Gissa vad jag gjorde när besöket var klart? Åkte och köpte två nystan garn till en mössa! 

Tummen upp! :)




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en