Gamla goda vänner

 Idag har jag haft besök av gamla goda vänner. Det kändes fint att ses igen. 

Vi har känt varann i ca 20 år men nu var det längesedan vi träffades. Tidigare umgicks vi flitigt när vi var yngre och friskare. Bl a gjorde vi en smått galen roadtrip till Spanien tillsammans. Härliga och roliga minnen!

Nu är vi tre som är kvar lite äldre och skröpligare. När Lasse begravdes i våras var båda de här vännerna nyopererade av olika orsaker och kunde därför inte komma till begravningen. 

Idag åkte vi till kyrkogården och tände ljus tillsammans. Det kändes fint. Det är skönt att träffa människor som känt Lasse och dela minnen tillsammans. Det är tröstande. 

Innan besöket på kyrkogården åt vi lunch tillsammans hemma hos mig och de fick se min nya lägenhet. Jag fick en söt julgrupp i present. 

En fin och lite vemodig dag idag. 




Kommentarer

  1. 🥰 kändes så bra för oss också o tack för maten…i din nya trevliga lägenhet…så fint att få tända ljus o lägga den lilla rosen där 🫶🏼

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr glömde jag att fota när vi var på kyrkogården. Får göra det nästa gång. Kram och tack för idag.

      Radera
  2. Glömde oxå ta upp mobilen ..var så tagen av stunden 🥰 T var tagen och tyst i bilen hem…de ggr jag fick kontakt var rösten sprucken 🫶🏼

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en