Lådor, lådor, lådor

 Om någon nu till äventyrs undrar vad jag hållit på med senaste dagarna så är svaret att jag har packat upp lådor. 

Nåja, jag har faktiskt ätit och sovit också och varit och handlat lite mat. 

Och duschat! Nu blev första duschen här utan vare sig blågult band, mässingsorkester eller bubbel, men det var nog så angenämt ändå att duscha i mitt nya badrum. 

Första natten blev nattsömnen lite sådär. Ny säng och ny bostad blir lite för mycket nytt på en gång och jag vaknade hur många gånger som helst under natten. Andra natten gick betydligt bättre. 

Men åter till lådorna då. Jag kan liksom inte låta bli ouppackade flyttlådor. Blir smått tokig av att ha dem stående. Så köket är i princip uppackat, vitrinskåpet med och det mesta av linneskåpet och mina kläder. Som tur är har jag en kropp som är väldigt tydlig med när den behöver vila så det blir paus efter var tredje låda ungefär. 

Mitt nya lilla hem börjar ta form. Igår fick jag soffan monterad och i morgon kommer en av sönerna och hjälper mig att sätta upp hatthyllan bl a. 

Igår fick jag besök av en vän och senare av en svägerska som kom med blombukett och en fin ljuslykta som matchade soffan perfekt. 

Här kommer lite bilder:

Soffan är på plats och jag är nöjd med den. 

Matbord och soffa och fortfarande lite kalt och rörigt men det tar sig.

Mysigt med lite ljus i novembermörkret


Kommentarer

  1. Detta ser riktigt bra ut - skönt att sömnen går åt rätt håll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får ge sig lite tid så man vänjer sig

      Radera
  2. Härligt. Jag får väl hälsa på snart. Vi är ju grannar nu 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Välkommen ned för backen. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en