Alla helgons dag

 Idag åkte vi tillsammans till två kyrkogårdar, syster och jag.

På den första (äldsta) har vi en stor del av släkten. Där vilar mamma, pappa, morfar, mormor, morfarsfar, morfarsmor, mormors bror och mormorsmor! Vi tände ljus på gravarna och la en fin dekoration på graven där mamma nyligen begravdes. På vägen mötte vi min äldste son med fru så vi gjorde sällskap runt och möttes upp när vi sedan parkerat vid nästa kyrkogård och slog följe där med. 

Vi gick först till farmor och farfars grav som jag numera sköter om. Själv hade jag glömt min telefon hemma men syrran fotade åt mig. 



Därefter fortsatte vi till Lasse där vi mötte ännu en son med familj. Många ljus brann redan där och fler skulle det bli under kvällen. En liten tröst att så många tänker på honom. 



Jag fick ett foto av en av döttrarna som varit där senare och det var så vackert med alla ljus i mörkret.


Foto Elina Björklund


Slutligen gick vi till en minneslund där systers man och svärdotterns pappa är begravda. Otroligt många ljus lyste där redan och det är en så vacker plats.

Det var så fint men så tungt samtidigt. Tur i det hela är att vi är många som delar sorgen och kan stötta varandra. 
Efteråt var vi både trötta och frusna syster och jag, så vi åkte till ett kafé och unnade oss en god fika. Man behöver landa lite tillsammans en sån här dag när mycket bubblar upp till ytan igen. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en