Hårda förhandlingar

 Stundtals pågår hårda förhandlingar mellan min hjärna och min kropp i dessa tider. Dessa kan gå till ungefär som följer: 

Hjärnan (som fastnat någonstans i 25-30-årsåldern): 

-"Det här fixar vi, jag vet precis hur. Först gör du det och sen det och sen det. Jag har planen klar!"

Kroppen (som är ytterst medveten om sin 65-åriga existens) muttrar i tyst protest och kastar in lite yrsel vid hundrastningen. 

Hjärnan fortsätter att hävda att allt som behöver göras är småsaker och inga problem om man bara tar en sak i taget och förresten är ju hela logistiken solklar. 

Kroppen kontrar med lite ryggont, lite magknip och muskelvärk lite här och var. 

Hjärnan suckar och säger: "Men du klarar ju det här, det funkar ju!?"

Kroppen: "MAYDAY! MAYDAY! MAYDAY!"

Hjärnan: -"Alltså, du fixar faktiskt inte det här va? Trots min fina planering."

Kroppen sjunker ihop och skakar dystert på huvudet med tårar i ögonen. 

Hjärnan tillbringar förmiddagen i djupa funderingar och återkommer sen med beskedet att det nu finns en plan B och C och kanske även D, som kommer att underlätta situationen. 

Kroppen verkställer plan B till att börja med och sjunker sen tacksamt ned i soffan. 


Avslutar med lite konstig vårdcentralskonst denna gång. Fast den sista tavlan tycker jag var mer söt än konstig. 









Kommentarer

  1. Lyssna på kroppen! Hjärnan kan man aldrig lita på! Den gör ofta som den vill.

    SvaraRadera
  2. Ja kroppen behöver mycket mer tid nuförtiden tycker jag.
    Trevligt att de lite desperat slängde in lite färg på väggen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt mycket mer tid. Jo, de hade ju både växter och konst. Inte illa!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en