En vanlig dag i det nya livet

 Vaknade runt sju och tog ut hunden på morgonrastning. När jag kom in igen hade hemtjänsten redan kommit och fick glada svansviftningar av Teo. Han börjar redan vänja sig vid besöken. 

Lasse har varit trött idag och inte orkat komma upp i rullstolen. Vi får se om det är bättre läge i morgon. 

På förmiddagen tog jag med Teo i bilen och åkte till ett närbeläget friluftsområde. Har knappt varit ute ur lägenheten på flera dagar eftersom han inte varit hemma, så trots skitväder, med regn och kyla, kändes det skönt att gå ut och gå. 

Man får andra perspektiv på livet när det är så här. Så mitt i det iskalla regnet kom jag på mig med att känna mig glad och tacksam över att vara ute och promenera med min hund. Lasse kan det inte. Men längre fram, när vädret är bättre och han förhoppningsvis piggnat till något, kanske jag kan ta ut honom i rullstolen. Jag hoppas på det. 

I morgon kommer svägerskan och hämtar Teo och tar med honom ut. Jätteskönt med lite avlastning. Det minskar stressen i att jag måste fixa promenaderna själv hela tiden. 

Efter promenaden åkte jag till sjukhusapoteket för att hämta ut medicin åt Lasse. Den medicinen finns bara på det enda apoteket i hela stan så det var tvunget. Inte mycket folk där en sån här dag precis. Passade på att hämta ut lite andra mediciner som var på upphällningen också. 

Apodos är på gång så det kommer att underlätta massor men sjuksköterskan har inte fått fullmakten än eftersom helgdagarna duggar tätt så här års. 

När jag kom hem sov Lasse gott och hunden var rejält smutsig så det blev badkaret för honom. Inte populärt men han finner sig i det under tyst protest. 

På eftermiddagen kom kära syster hit och vi tog en kopp te i köket. Mysigt att sitta och prata lite. Vi har båda mycket omkring oss, jag med en sjuk man och hon som nyss förlorat sin. Tur att vi har varandra! 

Sen var det dags att laga middag. Lasse petade i sig lite men inte var det någon imponerande mängd precis. Hoppas han har bättre matlust i morgon. I kväll åt han i alla fall upp en skål glass för det var han sugen på. Alltid något. 

Sen skulle vi titta på Bäst i test julspecial tillsammans. Lasse somnade dock halvvägs och nu sover han för natten. 

Tog några foton på promenaden idag. Mycket vatten nu i den lilla bäcken vi promenerade utmed och så hade någon julpyntat lite kvistar. 







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en