Teo´s dagbok 9

Hej alla!

Matte och jag har en liten konflikt. Eller meningsskiljaktighet, kanske man kan kalla det. Kanske behöver vi gå i terapi.

Det är så här att matte har en väldig massa päls på huvudet. Och jag älskar mattes päls. Jag vill bita i den, slita i den, tugga på den, ha dragkamp med den.

Varje morgon borstar matte sin päls och jag försöker smita med in i badrummet och stå bredvid henne och försöka få tag på pälsen. Tyvärr är jag lite för kort,,, eller matte lite för lång,,, eller pälsen lite för kort,,, eller åxå hoppar jag inte tillräckligt högt än. Hur som helst är det svårt att få tag i pälsen, jag bara nuddar lite, det är retfullt. Matte brukar dock fösa ut mig och stänga dörren. *muttrar*

När matte sitter på en stol eller på golvet brukar jag smita upp bakom henne och försöka få tag på hennes fläta. Ibland lyckas jag! Det är härligt att ta ett stadigt tag om den och dra och slita! *ler lyckligt*

Problemet är bara att matte inte tycker detta är lika kul som jag! Hon säger att hon ska sätta upp det i knut, vad det nu är,,, men då rynkar husse på näsan. Ibland hotar hon med att klippa av det, men då rynkar husse på hela ansiktet!

Problemet är alltså att husse och jag gillar mattes päls väldigt mycket men matte är snål och vill inte låna ut den,,, tycker i alla fall jag då.



Kommentarer

  1. Vilket problem! ;-)
    Lilla Teo...

    Verkar beröra alla ganska mycket.

    Låtsasfläta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En låtsasfläta är nog ingen dum idé, Linda! :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag