Semester


Detta riskerar att bli ett gnälligt blogginlägg. Känsliga läsare varnas!

Så här i semestertider längtar även jag efter semester. "Stopp nu!", säger säkert vän av ordning. "Du har ju semester jämt!"

Likt Brasse i "Fem myror" svarar jag då: "fel, fel, fel, fel, fel!!"

Jag hävdar att jag ALDRIG har semester! Det närmaste semester jag kommer är vid resor till varmare ställen, då kroppen blir mer medgörlig. Det är även lättare när det är varmare väder här hemma, men då trallar liksom allt på i sin vanliga gång, så det är svårt att få semesterkänsla på hemmaplan eftersom ändå tvätten ska tvättas och maten ska lagas och allt det där vanliga man gör varje dag oavsett väder.
Kroppen kan man liksom inte ta semester ifrån. Hur bekvämt det än kan låta i en heltidsarbetandes öron att "slippa" jobba och vara hemma jämt, så kan jag säga att jag skulle kunna ge mycket, mycket, mycket för att kunna känna att "nu har jag semester i fyra veckor"!

Kommentarer

  1. i år hjälpte inte värmen T s knä han hade lika jäkligt ändå...men så är det semester är skönt o att i år ha 6 veckor som jag känns konstigt men jag vänjer mig kanske men hoppas ju att solen ska komma o värmen men idag har det vart skapligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju synd att han inte kände sig bättre! Idag är det riktig sommarvärme här,,, hoppas det fortsätter så. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag