Teo´s dagbok 13

Hej alla!

Nu har husse börjat försvinna på dagarna igen. Hans semester är slut. Det är tråkigt när han går, men himla kul när han kommer hem igen. :)
Matte och jag får roa oss på egen hand. Idag har jag hjälpt henne att vika tvätt,,, eller ja,,, jag vaktade högen med husses kalsonger åt henne så att det inte kom någon tjuv och snodde den.
Sen har jag hjälpt henne att flytta en madrass,,, eller ja,,, matte flyttade madrassen medan jag hoppade jämfota på den.
Och så hjälpte jag matte att dammsuga åxå. Fast det fick jag inte, hon sa att det gick lättare om jag INTE jagade dammsugaren och hon lät lite sträng på rösten så jag gick därifrån.

Jag har börjat bekanta mig lite mer med undulaterna åxå. Dom är fina och kul att se på. Jag är jättesnäll och sitter stilla och bara tittar, det är väldigt duktigt säger matte. Dom är ju så små fast dom flyger himla fort uppe vid taket. Jag vill inte skrämma dom för dom hör ju till flocken liksom.
Här sällskapar jag Astrid och Ludvig när dom äter:




Och nu över till ett känsligt ämne. Det här med att bajsa alltså!! Husse och matte vill att jag ska göra det ute! Men ute är det alltid så mycket folk och bilar och annat så jag glömmer bort det. Jag tycker det är bättre att smita iväg och bajsa i nåt hörn inne efter promenaden. Husse och matte håller inte med mig om detta. Få se om vi kan komma överens på nåt vis där,,, kanske hittar jag nåt bra "bajsställe" utomhus när jag blir lite större? I alla fall tror husse och matte det,,, vi får se.


Sommarkramar
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag