Teo´s dagbok 10

Hej på er! :)

Idag har jag miljötränat, säger matte. Fast jag vet inte vad det betyder?!

Hur som helst,,, här hemma där vi bor har vi två rum som liksom hänger utanpå huset. Balkonger, kallas det visst. Jag får inte vara ensam där ute, för matte och husse har för sig att jag är så liten så jag kan slinka emellan nånstans och ramla ner. Dom är allt knäppa dom!

Idag var jag med matte på köksbalkongen och där hördes ett himla brummande. När jag tittade ner såg jag en kille som körde omkring på en sån där hemsk maskin som klipper gräset. Jag gillar inte såna riktigt, dom låter så mycket. Men att titta uppifrån balkongen gick bra och matte satt ju där och brydde sig inte alls, så jag förstod att den inte är farlig.

Senare i eftermiddag gick vi ut på promenad, matte och jag, medan husse gick till affären. På bakgården träffade vi tre barn i olika färger. Ett barn var vitt, ett var brunt och det tredje var nästan svart. Alla ville dom gosa med mig och det är ju mysigt, inte bryr jag mig om vad det är för färg på barna inte!

Sen gick vi vidare och jag hittade mycket spännande att nosa på. När vi gick där dök det upp en kille som satt ner och promenerade. Ja, alltså, han gick inte på sina ben utan satt i en stol med hjul på. Det såg spännande ut så jag var tvungen att glo lite på honom. Han stannade och sa till matte att jag var söt,,, och det har han ju rätt i. ;) Sen fick jag hälsa på honom och hans stol med hjul på och det var mysigt, han kliade mig bakom örat. Jag provade att bita lite i hans stol, men den var inte god.

Ikväll har jag haft "stolleryck". Husse och matte säger det i alla fall, inte vet jag. Jag rusade omkring bara,,, fort, mycket och länge. Först rusade jag ute med husse och sen inne flera varv genom rummen här hemma. Det är kul att springa fort, jag kan springa så fort så jag välter i kurvorna, det är kul det och jag blir alldeles vild.

Nu är jag trött och ska snart sova.

Bye, bye
Teo

Ungefär så här trött är jag, även om fotot inte är från idag:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag