Teo´s dagbok 15


Hejsan!

Idag har jag fått en ny leksak. Den kallas Råttan. Jag älskar mjukisdjur, men dom går sönder rätt fort. Grodan har jag bitit huvudet av och Smal-tiger sprack i magen, så ikväll tog matte bort dom och tog fram Råttan. Jag blir jätteglad när jag får nya leksaker och har lekt med Råttan jättelänge. Så här ser Råttan ut:




Husse och matte har äntligen börjat lära sig ett och annat, förresten! Dom har fattat att jag INTE tänker hoppa ut från balkongerna och att jag är tillräckligt stor för att INTE ramla mellan golvet och räcket, så nu får jag ÄNTLIGEN gå ut där när jag vill och inte bara när dom är med. Det var på tiden!

Matte har även äntligen fattat att när jag ställer mig på bakbenen och tittar upp i sängen klockan fem på morgon betyder det INTE att hon måste kasta sig ur sängen, slänga på sig kläder och släpa ut mig och kissa! Hon är döjobbig när hon gör så! Men nu har hon faktiskt fattat att jag bara vaknar lite och vill kolla att husse och matte ligger kvar där dom låg när jag somnade, sen kan jag lägga mig ner och somna om ett par timmar till. Herregud! Att det ska vara så svårt att fatta att man vill sova på morgonen!?!?

Men husse och matte är ju lite gamla så man kan nog inte begära att dom ska fatta så snabbt. Dom är snälla och jag gillar dom mycket, så man får väl ha lite tålamod med dom.

Kram
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag