Teo´s dagbok 12


Hej kära bloggläsare!

Jag är en jäkel på "sitt", måste jag berätta! Först lärde jag mig sitt i hissen för matte har för sig att hundar ska sitta där. Inte vet jag, men jag fick ju godis så då kunde jag väl sätta mig då.
Nu kan jag sitt lite varstans, t o m på Stora Torget mitt i centrum.

Det är mycket man måste lära sig här i världen. Jag har redan lär mig många ord faktiskt. Ja, jag kan inte säga dom alltså, men jag förstår vad dom betyder. Här är min ordlista:

  • Husse - trevlig karl som jag gillar att busa med och som bjuder på isglass då och då.
  • Matte - hon som fixar käket.
  • Kissa - om man gör det ute får man godis, om man gör det inne får man det inte.
  • Sitt - se ovan.
  • Ligg - ju fortare man slänger sig ner desto gladare blir matte av någon anledning.
  • Pippi - dom små, färgglada inne är trevliga, dom stora vita ute är läskiga.
  • Slalom - en fånig lek där jag går ut och in mellan mattes fötter, men eftersom hon tycker det är så kul och bjuder på godis, så leker jag den med henne ibland.
  • Godis - får jag när jag gör saker som husse och matte blir glada av.
  • Mat - gott och mumsigt som gör mig mätt i magen.



Ja, det var allt från mig idag.
Trevlig helg, folk!

Teo

Kommentarer

  1. Vilken underbar presentation av vad du lärt dig, Teo!
    Du verkar vara så himla go´och lätt att lära!
    Husse och matte måste vara stolta över dig!!
    Det hade jag varit!
    Puss och kram hälsar Lisbeth, hon som också har en massa färgglada fåglar, inne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisbeth! :) Jag kanske kommer och hälsar på dig och dina fåglar någon gång./Teo

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag