Teo´s dagbok 11


Nu har jag varit på semester! Semester betyder att man åker iväg någon annanstans än hemma och bor där ett tag. Vi åkte jättelångt med bil, husse, matte och jag. Jag gillar att åka bil, den brummar lite grand och då blir jag trött och somnar. Husse och matte sa att jag var jätteduktig i bilen.

Vi stannade några gånger under vägen och det var tur annars hade jag nog kissat på mig. En gång stannade vi vid en bensinmack och hälsade på M och T, som äger den. De har en hund som heter O och hon är JÄTTESTOR och svart. Först trodde jag att hon var farlig men sen vågade jag hälsa och hon var snäll. Jag ville leka med med O och försökte skälla på henne men matte sa att det var ingen idé för O hör ingenting,,, konstigt, hon hade ju stora öron!?




Sen åkte vi vidare en liten bit till och sen var vi framme hos A som vi skulle hälsa på. A är snäll och sa att jag är jättesöt, hon lät bara sträng när jag ville gnaga på hennes altanmöbler. Hos A kan man gå direkt ut på gräsmattan utan att åka hiss som vi gör här hemma. Det är jättebra när man är väldans nödig och har bråttom ut. A har en stor jordhög i sin trädgård och den fick jag gräva i hur mycket jag vill, sa hon. Och det gjorde jag.

Inne hos A var det lite konstigt! Hon hade fyra hundar i garderobsdörrarna i hallen och alla såg ut precis som mig??? Jag försökte allt vad jag kunde för att få dem att komma ut och leka men de härmades bara. Matte filmade men eftersom filmen inte vill ladda upp sig här lägger matte ut den i sin logg på facebook istället. Jag fattar fortfarande inte varför de inte ville komma ut och springa lite???


En av dagarna åkte vi till ett ställe med en massa affärer och där gick matte och A in i en jättestor djuraffär. Sen kom de ut med en påse och när vi kom hem till A igen tog matte upp en leksak ur påsen och gav mig den. Det var den finaste leksak jag sett!! Den var av päls och jättegod att bita i och var som en boll med svans. Den pep när man bet i den åxå.



Annars har vi mest tagit det lugnt hos A,,, chillat, som det heter. Vi har gått på små promenader och jag har tittat på bussar och bilar och cyklar och annat. En gång kom det en som hade jättelånga fötter med hjul på och pinnar i händerna. Han svischade förbi så fort så jag blev riktigt rädd, fast nyfiken. Synd att han inte stannade och hälsade!


Idag satte vi oss i bilen och åkte hemåt igen. På vägen stannade vi och hälsade på R och fikade lite. R har en jättefin matta i vardagsrummet och den såg sååå god ut. Tyvärr var det ingen som tyckte att jag skulle äta på den, jag försökte flera gånger, men husse och matte sa nej.


Ja, det var nog allt från mig idag.

Kram
Teo






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Vila i frid, lilla fina mamma

Min vardag