Teo´s dagbok 7



Hej!
Varje dag går vi på små promenader jag och matte eller husse. Eftersom inte alla vet vad som kan hända på en hundpromenad har jag bett matte fota en sån så jag kan visa er hur det kan gå till.


En sån här fin, röd grej är bra att gömma sig bakom när man vill speja på fåglar.



Man kan hitta en synnerligen intressant grushög om man har tur.


I gräset gömmer sig många spännade dofter.


Ibland måste man fundera över vad som kan gömma sig inne i buskarna. Kanske en kanin?



Gräs måste, som sagt, undersökas noga!



Då och då måste man bara sätta sig ner och begrunda saker som verkar väldigt konstiga! Som här, när det kom en tant gåendes med en pinne i varje hand. Dom kallas stavar, sa matte. Tanten måste vara väldigt gammal eftersom inte hennes ben räckte till utan att hon måste hålla två "extraben" i händerna åxå!



Och så måste man ju kissa lite. Fast jag vet inte om det var helt ok av matte att fota mig just när jag gjorde det?!


Alla stolpar måste kollas noga.


I buskar kan man hitta både det ena och det andra.


Och att kika ner i en brunn är spännande!


När man promenerat en stund och blir trött är det trevligt att hitta en bra pinne att gnaga på.



Ja, ungfär sådär går det till på mina promenader.


Trevlig helg
önskar
Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en