Teo´s dagbok 6


Hej alla!
I fredags firade vi midsommar. Jag visste inte riktigt vad midsommar var, men fira är nåt kul och matte och husse verkade glada.
Vi åkte bil ut på landet till en stor park och där fanns MASSOR av folk och barn och hundar!
Har jag sagt att jag ÄLSKAR folk och barn och hundar?!

Vi åkte dit tillsammans med "mormor" och när vi kom fram mötte vi "tanten" med taxen, fast utan tax. Den här gången hade hon med sig en farbror istället. Han hade mustasch precis som husse och var snäll.

"Taxtanten" som är mattes syster sa att jag skulle bli hennes elev i augusti. Hmm,,, kan undra vad en elev är för något? Om det inte är nåt kul ska jag nog bita "taxtanten" i näsan!

På midsommarfirandet var det många som tittade på mig och kom fram och ville hälsa, det var skojigt. Dom sa att jag var söt och någon ville köpa mig och någon annan ville ta med mig hem, men jag fick stanna hos husse och matte som tur var.
Husse och matte tog lotter och husse vann ett mysigt mjukisdjur till mig. Matte vann en hel hink med sånt som gick att äta, men jag fick inte smaka. Hon är nog lite snål ibland, matte.



Senare åkte vi vidare till några andra som matte och husse kände. De hade en bebis och en katt. Har jag sagt att jag ÄLSKAR bebisar och katter? Katten ville dock inte hälsa, men bebisen var söt och klappade mig lite. När vi varit där en stund kom "taxtanten" åxå dit och denna gången hade hon med sig BÅDE farbrorn och taxen! Har jag sagt att jag ÄLSKAR taxar? Taxen sprang runt och nosade och jag sprang efter. Ibland nafsade jag taxen i svansen, men hon brydde sig inte, hon hade nog viktigare saker för sig.

Till slut blev jag så trött så jag somnade i mattes knä och orkade inte bry mig om nånting mera än att sova.

Ja, det var min midsommarafton.

Teo

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en