Teo´s dagbok 1


"I morse satt jag i mattes knä vid datorn och jagade hennes fingrar när hon skrev och då skrev jag "vgmmh" på tangentbordet. Så nu när jag kan skriva sa matte att jag kan låna hennes blogg och skriva egna dagböcker. Bra va?

Idag fick jag följa med matte och husse till affären. Det var roligt att se nåt annat än gräsmattorna hemma runt huset och det skadar ju inte att vidga sina vyer. Matte säger att det är nyttigt för mig att titta på folk och bilar. Nyttigt och nyttigt vet jag inte, men kul är det. Husse försvann in i en jättestor affär som heter ICA medan jag fick följa med matte till Djurmagasinet. Matte lyfte upp mig i famnen men då sprattlade jag lite,,, jag kan minsann gå själv! Fast sen glömde jag det för det var människor där inne och jag älskar människor! Och allihop började titta på mig och sa att jag var det sötaste dom hade sett och då blir man ju lite mallig.

Sen började det lukta väldigt gott. Det var när matte gick förbi en hel låda med små tuggpinnar. Jag pep så att matte backade igen och sen sprattlade jag för jag ville att hon skulle sätta ner mig i lådan med alla goda tuggisar, men det gjorde hon inte. Fast hon tog med sig en paket och sen gick vi vidare. Och kom till hyllan med hundgodis! Herrejävlar så mycket godis det finns!! Matte hittade en påse med mjuka smågodisar som jag fick lukta på. Den luktade vansinnigt gott och som tur var förstod matte detta och köpte påsen åt mig.

Sen betalade matte och vi gick ut och tittade på alla bilarna och sen kom husse och då blev jag jätteglad och måste hoppa på honom och bita honom lite. Det är gott att bita i husse, hehe.

Ja och sen gick vi hem och matte och husse sa att jag var väldigt duktig som gick så fint i koppel fastän jag bara är en bebis,,, hmmppfff,,, jag är inte så liten och barnslig som dom tror,,, jag är egentligen en farlig varg, det försöker jag visa dom när jag morrar på mina leksaker!"

Teo

Kommentarer

  1. Men Teo då........Inte svära så där........Även om du är en söt liten "bebis" så får du vänta tills du växt upp lite.
    Kul formatering i dagboksinlägget!
    Hälsa husse & matte.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en