Teo´s dagbok 5


Idag känner jag mig vild! :)
Först lekte jag en massa med matte i morse, vi lekte gömma godis och dragkamp och andra kul saker. Sen fick jag åka bil med matte och den där snälla tanten som kallas mormor. Vi åkte till husses jobb där jag fick vara medan matte och mormor handlade.
På husses jobb finns långa korridorer och dom körde jag race i, full fart bara!
När vi kom hem igen åt jag och sov en timma, men sen blev jag vild igen och jagade mattes byxor. Hon har roliga snören runt benen på dom byxorna och när hon går omkring jagar jag snörena och hänger fast i dom och morrar, det är jättekul,,, tycker jag,,, matte verkar inte lika road. Så till slut sa matte att vi skulle gå ut en sväng, hon blev nog lite trött på att ha mig hängande i byxbenen.

Gå ut är roligt och vi tog en promenad. På promenaden hittade vi en grushög som jag grävde i så gruset sprutade. Sen såg vi folk och bilar och lastbilar och en moped.

När vi kom hem gick vi in på bakgården och det var bra för jag var kissnödig och det är bra att kissa på gräsmattan där. Men vad får jag se??? En människa har lagt ut en filt och ligger och solar!!! På min kissgräsmatta!?!?!?
Jag blev så chockad så jag bara satte mig ner och glodde. Om jag varit en människa och därtill skåning hade jag sagt som mattes och husses goda vän A: "Upprörande!!!"

Matte tog med mig till en annan gräsmatta och det funkade ju i och för sig att kissa där åxå,,, men det var ändå inte det samma. Så när vi gick in passade jag på att blänga lite på den där typen som occuperat "min" gräsmatta. Vilka fasoner!!

Vov och vift
Teo

Kommentarer

  1. håller med Teo och även jag skulle sagt som den gode vännen - UPPRÖRANDE

    Annelie/bea

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en