Teo har flyttat in



I går var det så äntligen dax! Glada och förväntasfulla åkte vi iväg och hämtade hem vår valp Teo. Vi fick med oss en hel väska från uppfödaren. Den innehöll 4 kg mat, snuttefilt, leksaker, tuggsaker och diverse information. Seriösa och vettiga uppfödare är guld värda och jag är så glad att vi hittade en sån bara några mil från stan. :)

I bilen hem blev det lite gny och gnäll till en början, men sen la sig Teo ner och somnade. När vi kom hem och satte ner honom i hallen kilade han direkt rakt igenom draperiet till vardagsrummet, det som flera vuxna hundar tvekat att gå igenom. Cool kille!

Efter en timma här hemma åt han lite mat och när vi sen tog ut honom på gräsmattan kissade han snällt. Kan säga att vi är impade av vår lille kille. Även senare på kvällen kissade han ute och sen sov han i sin nya hundsäng, som om han aldrig gjort annat.

Halv fem i morse vaknade jag av gnällande, så jag slängde på mig lite kläder och tog med Teo ut och ja, han kissade en rejäl skvätt på gräsmattan igen. Perfekt! *S*

Sen vart han lite vaken men gäspade ändå stort, så jag tog med honom till madrassen som ligger på golvet i gästrummet och där somnade vi gott båda två till halv åtta.

Dagen hittills har bestått av mat, lek, sömn och en sväng till ute, men då gick vi ut på framsidan och där var både folk och bilar och andra hundar att kolla på så lillkillen glömde totalt av sina naturbehov, som istället hamnade inne på golvet när vi kom in. *S* Men man kan ju inte lyckas jämt.

Lite bilder har vi hunnit med att ta åxå:






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en