"Bra" start på dagen?



Dagen började kvart över fem. Jag vaknade av att urinblåsan hotade att explodera. Insåg att om jag stiger upp nu vaknar Teo och när Teo vaknat är hans urinblåsa i samma skick som min och han måste ut omgående. Insåg vidare att en av oss skulle bli tvungen att kissa på sig i nuvarande, kritiska läge!

Ett alternativ vore förstås att väcka husse, men husse skulle jobba hela dagen och jag är en snäll människa så jag tyckte att han behövde sova en stund till.

Eftersom tanken på att stå på bakgården till vårt hyreshus och kissa på sig definitivt inte var lockande tog jag en chansning. Steg ur sängen, möttes av glad Teo, slet med mig lite kläder, tog med Teo in i badrummet i nån fåfäng förhoppning att han skulle hålla sig tills jag var klar.
Funkade inte.

Torkade upp Teos pöl från badrumsgolvet, tog på mig kläder, skor och jacka och tog med Teo ut på bakgården, för att han åtminstone skulle få göra tvåan ute. Det gjorde han, den duktiga lilla vovven.

Stoppade handen i fickan för att ta upp en bajspåse. Det var bara en hake,,, det fanns inga bajspåsar i jackfickan! Rotade i båda fickorna en stund för att till sist inse att vi var utan påsar ute. Muttrade nåt mindre smickrande om husse som var den som tagit min rulle bajspåsar vid rastningen i går kväll och ångrade lite smått att jag ändå inte väckte "bajspåsetjuven".

Tog Teo under armen och gick in, hissen upp fyra våningar, hämtade ny rulle bajspåsar, tog Teo under armen igen, hissen ner, ut på bakgården.

Rev loss en påse på rullen och började plocka upp den första av två små högar. En trasig nagel gjorde hål i påsen, körde långfingret rakt igenom hålet och rätt ner i första bajshögen. Tämligen otrevligt. Fram med ny påse, fick tillslut plockat upp allt, tog med påsar, Teo och mitt bajsiga långfinger in och upp i hissen och tvättade händerna.

Mycket kan hända före kl 6 en fredagsmorgon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en