Veckans största händelse

 I lördags var jag på bröllop! Min älskade dotter och hennes sambo gifte sig och det var en så fin, härlig och rolig dag. 

Jag tror att brudparet och varenda bröllopsgäst oroligt kollade någon väderapp flera gånger om dagen hela förra veckan för vigseln var utomhus. Men de hade en helt otrolig tur med vädret! Det regnade dagen före och dagen efter, men just i lördags var det uppehåll, t o m sol och varmt. Helt osannolikt så som vädret har varit ända sedan efter midsommar typ. 

Vigseln hölls i en mycket fin trädgård och brudparet var strålande vackert. Underbar musik också. Inte många ögon var torra, tror jag. 






Efter vigseln promenerade de nygifta och alla gästerna till en närbelägen spårvagnshållplats, där en äldre spårvagn i retrostil skulle transportera oss alla till festlokalen. Ett väldigt kul inslag under dagen! 

När vi kom fram stod där tre män i gammaldags uniformer kring en stor kanon! Det skulle skjutas bröllopssalut och helt traditionsenligt skulle det sista av de tre skotten avfyras av bruden. Jag har inget foto på detta då båda händerna var upptagna med att hålla för öronen, men jag kan intyga att det dånade så marken skakade och bruden avfyrade kanonen med bravur. 




Efter en hel del fotografering vidtog bröllopsmiddag och fest. Det var fantastiskt god mat, mycket tal och spex och många skratt. T o m jag lyckades prestera ett tal trots att jag är ringrostig numera. 

De båda toastmastrarna, som var mina söner, skötte sitt uppdrag med bravur och deras eget tal fick mig att vrida mig av skratt p g a alla barndomsminnen de relaterade till. 

Det var en underbar och lyckad dag på alla sätt. När klockan närmade sig midnatt var jag medvetslöst trött efter en väldigt hektisk dag och vecka, så jag tackade för mig och gick den korta biten nedför backen till hotellet där en säng väntade på mig. 

De flesta andra festade nog vidare till långt i på natten. Gästerna bestod bl a av en stor mängd Chalmerister och det vet man ju hur sådana kan festa, haha! 

Jag är så glad över denna dag och att min dotter och svärson fick precis den bröllopsdag de önskade sig! För dem och mig och andra av brudens släktingar var det rent välgörande med ett härligt bröllop efter alla begravningar vi deltagit i tidigare i år. 

Grattis än en gång till finaste dottern och svärsonen. Mamma/svärmor är så hjärtinnerligt glad för er skull! 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en