På väg till Vadstena

 Idag på förmiddagen lastade jag in weekendväskan, laptopen och mig själv i Edna och styrde mot Vadstena. 

Vädret var helt ok när jag lämnade Borås men det dröjde inte länge innan de första regndropparna kom och sen blev det bara värre. Det regnade småspik hela j-a vägen! 

Så jag körde på, att stanna och gå ur bilen för att titta på något var inte att tänka på. En gång stannade jag för att dyka in och köpa mig en lunchmacka och en drickyoghurt som jag åt i bilen sen. 

När jag svängde av från E4 mot Vadstena lugnade sig regnet äntligen och jag närmade mig målet i väldigt god tid. Därför tog jag en avstickare till Alvastra klosterruin för att sträcka på benen och när jag klev ur bilen hade det slutat regna. Toppen! 

Det är sannerligen historiens vingslag över platsen. Slottet byggdes ju på 1100-talet. Nu är det bara ruiner kvar, men häftigt ändå. 

Här kommer bilder, klicka på dem för större format. 




Undvek att gå in där, det var gott om spår av skor som halkat i leran. 








Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en