Lite av varje

 Här kommer lite blandade funderingar från mig så här en tisdagskväll. 

Sen den förrförra hektiska veckan har det mest varit vardag här. Rätt skönt, men nu börjar jag bli lite otålig. Funderar på om jag ska hinna med ännu en roadtrip innan flytten? Är sugen på att hälsa på lite vänner jag inte träffat på länge, men det innebär rätt många mil på vägarna. Får nog tänka vidare på det. 

Apropå flytten så har jag börjat förbereda lite smått. Väldigt smått. Jag röjde ju en hel del i våras så det "stora" är liksom redan gjort, men nu flyttar jag till en betydligt mindre bostad så röjandet får fortgå. 

Igår rensade jag ut tio års sparat smink. För gammalt och inget jag längre använder. Det mesta var från den tiden vi ofta åkte på större fester. Nu är det dags att bli tant på allvar, haha. 

Sen rensade jag ut parfymer. Stod en bra stund med en av flaskorna i handen. Den av mina parfymer som Lasse tyckte mest om. Vemod och fina minnen. Flaskan var nästan slut och jag vet att jag aldrig kommer att använda just den doften igen. Det är inte bara en älskad människa som går i graven utan så mycket annat runt omkring det. Så mycket som blir en total omöjlighet. 

Men annars känner jag mig peppad inför flytten. Jag har en bra magkänsla och gillar lägenheten mycket så det känns fint. 

I övrigt försöker jag hålla igång med mina promenader. Jag brukar ha en sommarpratare i lurarna när jag går för annars blir det för tråkigt. Hastigheten i promenerandet beror på dagsformen, min kropp är ju som den är. Men här om dagen gick jag förbi två betydligt yngre kvinnor och kände mig spänstig. Å andra sidan blev jag på samma promenad omsprungen tre gånger av samma kille, haha. Han körde tydligen exakt samma runda som mig, men han var å andra sidan ca 40 år yngre så jag tänkte bara: "Vänta tills du är lika gammal som mig, lille vän!"

Rökningen då, kanske någon undrar? Ja, den ja! Idag är det precis tre veckor sedan jag fick nog av att leka skorsten och inte ett bloss har jag tagit sedan dess. Fortfarande äckligt belåten över detta. 

Inte vet jag då hur jag ska illustrera denna blandade text med en bild men jag tog ett fint foto under en promenad nyligen så det får duga. 





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en