Teo´s dagbok 77

 Jag har inlett en ny karriär som vårdhund så här på gamla dar. 

I och för sig har jag alltid haft koll på hur husse och matte mår, men nu behöver husse extra uppmärksamhet har jag märkt. 

Först, i juni, var han borta hemifrån några dagar och sedan kom han hem och kunde knappt gå! Han fick ta hjälp av några sorts pinnar som kallas kryckor. Så då började jag vakta på husse lite extra. 

Sen gick han bättre och bättre men jag fortsatte att ha järnkoll på honom. Bara en månad senare blev det mer fel på husse. Han blev borta hemifrån några dagar igen och när han kom hem var både matte och husse ledsna, ja alla andra också. 

Jag kände tydligt att något var fel. Det är nog något med lukten, tror jag. Jag luktar ofta på husse. Ibland stirrar jag bara på honom och så vet jag hur han mår. När vi är ute och går ser jag till att han håller sig nära matte och vallar honom när det behövs. Stannar han så stannar jag också. 

Bäst är när husse sover för då kan jag också sova. Men jag vaknar så snart han går upp ur sängen. Brukar följa med honom på toa också så att jag kan valla ut honom därifrån och se till att han går dit han ska. 

Ibland går matte och jag ut ensamma och när vi kommer hem skyndar jag mig in för att kolla så att husse är hemma och mår ok. Om husse är borta hemifrån väntar jag otåligt på att han ska komma hem igen. 

Man måste ha koll på sin husse, särskilt när han är sjuk! 


 Teo

Kommentarer

  1. Gullehunden Teo ❤️

    SvaraRadera
  2. Tänk vad dom känner när något inte är som det ska 🐕😢 Så har det varit här hemma också sen husse kom hem i onsdags 💕 fast op gick bra har han fortfarande feber och är trött , hon har sådan koll på honom och märker att det inte är som vanligt 😢❤

    SvaraRadera
  3. Våran hund är likadan när jag har migrän. Fint skrivet Ellica. Djurens helande kraft. Tur vi har dem. Var rädd om er ❤️

    SvaraRadera
  4. Tack för förnämlig information om hur er vardag ser ut. Hur ni kämpar men ändå hittar ljuspunkter och företar saker utifrån förutsättningar.
    Så imponerad!
    Tänker på er! ❤️💪🏻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! De värmer i hjärtat. <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en