Mera strul

 Ja, ingenting tycks flyta på gnisselfritt här nu för tiden. 

Med maken är tillståndet som förut. Vi väntar ivrigt på lite mer bättring, men han är i alla fall inte sämre, så man får väl vara tacksam för det lilla. Men idag har en svåger också hamnat på sjukhus, även han med lunginflammation. Elände! 

Idag hade jag tid för att byta till dubbdäck kl 13. Naturligtvis gick heller inte detta som på räls. Det fanns nämligen inga däck! När vi skaffade bilen i maj, ingick dubbdäck i avtalet men det var bara den lilla haken att beställningen av däcken hade missats. Efter samtal med försäljningschefen som levererade hundra ursäkter och på mindre än en timma återkom med beskedet att däcken ska finnas på plats nästa vecka, kunde jag åtminstone släppa den stressen. Väderprognosen verkar inte varna för snö och halka närmaste veckan, som tur är. 

När jag kom hem efter det resultatlösa besöket på däckfirman och efter det sjukhusbesök hos Lasse, var jag uppvarvad och rastlös. Jag tog ut hunden på en rejäl kvällspromenad. Vi gick till stadsparken och fotade ljuskonsten som kom dit i oktober, men som jag inte orkat besöka tidigare och så tittade vi förstås på julbelysningen också. Det blev en del fotat. Det var en skön och avkopplande promenad. Välbehövligt. 















Kommentarer

  1. Vilka fina bilder! Du är en kämpe Ellika, hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en