"Dagens nyheter"

 Maken är lite bättre sedan igår. I alla fall har hostan minskat en hel del. Väldigt trött är han förstås och blir andfådd vid minsta rörelse, men återhämtar sig lite snabbare nu. Tack för det! 

Han ligger kvar på sjukhuset och när han får åka hem vet vi inte i nuläget, men antar att de måste ha koll på proppen och att medicinen gör det den ska ytterligare några dagar. 

Det är långtråkigt tycker vi båda, men värst för maken tror jag, som inte få lämna rummet och inte orkar så mycket. Tur att han har tv, mobil och laptop. Tekniken får stå för underhållningen dessa dagar och det finns i alla fall fotboll att titta på. 

De har lite svårt att förstå problematiken med hans hjärntumör på MAVA, där han ligger. Det är ju inte deras profession förstås, men jag vet inte hur många gånger vi båda förklarat hur det funkar och att de ska ringa mig när de har frågor. Ingen har ringt och Lasse får tjugo frågor när det är ronden och får höra resonemang kring medicinering m.m, trots att vi förklarat igen och igen att han mycket väl kan svara fel, att han inte kan redogöra för vilka mediciner han äter och i vilken mängd och varför. Både Lasse och jag har sagt att de ska ringa mig, men det verkar inte gå in, tyvärr. Nåja, när jag är på besök loggar han in på sitt 1177 så jag kan läsa "senaste nytt" och än har inget blivit fel i alla fall, så jag kan ändå ha viss koll och gripa in om något blir tokigt. Synd bara att de stressar min stackars man med sådant, för såklart är det frustrerande att inte kunna svara eller att vara osäker på om han svarar rätt. 

Här hemma försöker jag sysselsätta mig då jag blir rastlös annars. Tänka för mycket är inte bra så idag har jag putsat fönster i vardagsrum och kök. Detta med fönsterputsning är inte min specialitet men de blev i alla fall bättre än tidigare och ser hyfsat ok ut på avstånd åtminstone. Det får duga. 

Hunden är lite sur och deppig över att husse inte är hemma och blänger på mig ibland för att jag inte fixar fram honom. Tyvärr kan jag ju inte ta med mig honom på besöken. 




Bifogar även en bild på mer konstig sjukhuskonst från dagens besök hos maken. 





Kommentarer

  1. Förstår att de har svårt att förstå när inte ens neurologavd funkade här när T låg inne… o sen när han fick sina proppar i lungorna då sade medicinläkaren att jag inte borde åka upp till Sthlm för då skulle jag inte hinna hem. Tror det är patientsäkerhetslagen o gdpr som gör att de inte kan berätta det sägs till mig men jag ger mig inte och jag har inloggn8ngen och Ts godkännande att kolla hans 1177 och när han har vart inlagd har han visat papper på att det är mig de skall informera …

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men när Lasse själv säger det, tycker jag de borde lyssna. Då har han ju gett sitt medgivande liksom. Och det är inga problem med onkologen på det planet, de köpte det direkt.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en