Lite miljöombyte är vad vi behöver

 Igår åkte jag några mil västerut och hälsade på barn och barnbarn. Det var en härlig eftermiddag. Det har blivit lite si och så med att träffas eftersom alla av oss varit sjuka i omgångar, men igår funkade det. Det var efterlängtat! 

Under tiden var maken hemma och blev snaggad av en av svärdöttrarna som är frisör. Skönt tyckte han och håret ska ändå rakas av helt och hållet om något månad. 

Idag förgyllde vi denna regniga novembermåndag med utelunch och en liten shoppingtur. Först käkade vi dagens på en restaurang som var väldigt anonym och svår att hitta. Men när vi väl hittat den fick vi goda köttbullar med mos och lingon. 




Mätta och belåtna besökte vi en affär i närheten som är lite "diversehandel". Maken behövde nya flanellskjortor och vi hittade två stycken plus en snygg tröja. Födelsedagspresent till ett litet barnbarn och lite annat "bra att ha" fick också följa med innan vi åkte hem. 

På torsdag, om allt går som planerat, åker vi till kusten och gottar oss. När jag fyllde år i våras fick jag en finfin present av mina barn. Övernattning med spa för två på ett mycket fint hotell. Nu tyckte vi det var dags att lösa in den presenten eftersom Lasse har behandlingspaus och mår hyfsat ok. Vi behöver verkligen miljöombyte och det ska bli härligt att komma iväg hemifrån. 





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en