Midsommarhelgen -23

 Det blev en riktigt trevlig midsommarhelg, trots allt. På midsommarafton umgicks jag med nära och kära, åt god mat och gjorde årets badpremiär för mig, med ett litet barnbarn. Vi åkte till ett midsommarfirande och vädret var fantastiskt. Helt lagom varmt och det fläktade skönt. 

Midsommardagen hade jag inget planerat och det var med avsikt. Jag har absolut inte full ork och energi just nu, så det gäller att hejda sig själv och se till att man får tid för återhämtning. Men redan på förmiddagen blev jag rastlös och vädret var fint. Började kolla på evenemang för att hitta något kul att göra men kunde konstatera att på midsommardagen händer absolut ingenting alls i vår stad!

Då kom jag att tänka på "Hitta ut". Det är en aktivitet där man promenerar omkring och letar efter checkpoints. Lite som orientering fast man behöver inte springa och det går inte på tid. Man laddar ned en app och där finns kartor och så registrerar man de checkpoints man hittar i appen. 

Jag provade det för några år sedan men då fanns det så få checkpoints i mitt närområde och jag hade ingen bil, så jag la ner det. 

På midsommarafton nämnde sonens svärmor något om detta och det var nog därför jag kom att tänka på det sen. Så jag tog ner appen igen och traskade iväg. I en närbelägen park promenerade jag runt en bra stund och hittade rätt många. Ett kul sätt att få promenaderna mer meningsfulla nu när jag inte har någon hund. Så det kommer jag att fortsätta med. Måste få igång kroppen och röra mera på mig igen. 

Här kommer ett foto från parken. Ser ni den lilla pinnen i mitten? Det är en checkpoint. Varje sådan har en unik kod som man registrerar. Man kan vinna priser och det arrangeras även andra kringaktiviteter. 


Igår kväll kom min syster med förslaget att vi skulle åka till Hofsnäs herrgård idag. Det är otroligt vackert där och maten är fantastiskt god. Fin badplats finns det också. Vi åkte dit på förmiddagen och började med en god lunch. Sen gick vi ned till badplatsen där vi satt och kopplade av innan vi tog ett bad. Svalkande och skönt. Lite senare blev vi fikasugna så då gick vi tillbaka till herrgården och tog en eftermiddagsfika. Farligt gott hembakat har de där. 

Vi kikade in i ett par butiker också, där det finns fint hantverk och närproducerad mat. Efter dessa timmar var vi båda trötta när vi kom hem. Vår energinivå räcker inte längre än så i nuläget. Men det var en skön och avkopplande dag. 

Inga badbilder på tanter! Men en kul liten skalbagge som tyckte att min handväska var toppen. 






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en