Känsliga läsare varnas!

 Det är inte så ofta jag känner mig lycklig i dessa dagar, men livet rullar på och är ok för det mesta. Ok får vara gott nog under rådande omständigheter. 

När man inte har några större förväntningar på lyckokänslor kan de uppstå vid de mest oväntade tillfällen och av de underligaste anledningar, som t ex vid åsynen av en bajskorv! 

Jo, ni läste rätt och det är helt ok att skratta. 

Som jag tidigare berättat drabbades lilla hunden av en rejäl magsjuka i början av veckan och det han åt rann bokstavligt talat ut i andra ändan. Med en väldigt välpälsad hund har det blivit många vändor i badkaret efter rastningarna. 

Men vid morgonrastningen idag presterade lilla pälsklingen en helt perfekt bajskorv! 
"Oh", utbrast jag! "Titta så fin, bravo Teo!"

Och sen började jag fnissa åt att jag stod där, nyvaken på morgonkvisten och kände mig genuint lycklig över en bajskorv. 

Men det är väl bra att man kan hitta lyckan i det lilla, antar jag. 




Kommentarer

  1. Man får vara glad för det lilla….skönt att han mår bättre 🥰

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en