Teo´s dagbok 25


Hej igen.
Idag har jag varit på hundskolan för tredje gången. Jag börjar bli van nu och kan nästan vara stilla och tyst inne i stugan när moster pratar,,, nästan,,,

Sen gick vi ut för att öva på lite av varje. Matte gjorde en övning där hon la en godis på sitt ben men jag fick inte äta den!! Jag försökte ta den ändå, men då puttade hon bort mig. Då tittade jag lite på annat för jag blev lite sur när hon gjorde så där, men sen tittade jag matte i ögonen och då sa hon varsågod och så fick jag ta godisen. Hmm,,,

Husse la godis på sin sko istället. Jag försökte ta den åxå fast efter en stund tittade jag husse i ögonen och då fick jag ta den godisen med,,, aha! Man ska titta dom i ögonen alltså!

Sen fick vi öva på att stanna och inte gå förrän husse och matte sa varsågod,,, lätt som en plätt var det för så gör vi alltid när vi ska gå över gatan här hemma.

Vi tränade inkallning med. Det betyder att man ska komma när dom ropar. Moster höll fast mig och så gick husse,,, sen började han springa och ropa på mig och då släppte moster och då satte jag efter husse som en raket! Han kanske hade kommit bort annars ju. Husse blev glad när jag kom och så fick jag mera godis,, mums! :)

Idag fick vi inte springa lösa och leka för det fanns en orm alldeles i närheten. Men när skolan var slut gick vi en promenad istället, husse, matte, jag, moster och en av mosters stora svarta hundar. Han är en snäll farbror som bara morrade lite grand när jag slog till honom med tassarna för att jag ville leka. Fast farbröder leker ju inte så värst, men det var kul att träffa honom ändå.

Så här fint kan jag ligga och vänta nu när vi är i skolan:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en