Teo´s dagbok 17

Ibland tycker jag att min matte är lite dum! Hon har börjat lämna mig ensam hemma!!

Ja, inte så himla länge i och för sig, men ändå. Hon säger "stanna kvar, kommer strax" och så går hon och jag får inte följa med. När jag ser att hon ska gå iväg försöker jag klättra på henne fast hon puttar in mig och stänger dörren i alla fall. Då piper jag lite,,, fast bara lite för det är ju bottentråkigt att sitta där och pipa så sen går jag och lägger mig i sovrummet istället.

Matte säger att hon ska gå till tvättstugan eller affären eller nåt och att jag måste lära mig att vara ensam lite ibland. Såna dumheter!! Jag kan ju följa med henne precis överallt ju?! Jag kan sköta mig och vara duktig så hon kan ta med mig till affären, tvättstugan, vårdcentralen och överallt så det så! Fattar inte varför hon ska dra iväg utan mig sådär?

Då är det mycket roligare när vi går ut tillsammans! Det är kul,,, ibland strosar vi bara omkring och luktar,,, eller ja, matte luktar inte, men jag luktar på mycket spännande saker. Ibland gör vi roliga saker, ibland får jag sitta stilla tills matte ropar, då rusar jag till henne och då får jag godis, det är kul!

Ibland tar matte foton på mig,,, som det här knäppa kortet:




Jag har börjat tappa mina bebiständer åxå, förresten! Det har trillat en tand här och en där och nya, fina vuxentänder är på väg. Snart är jag stor kille, det ni! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en