Ett litet kontor


Ibland längtar jag så förfärligt efter en litet kontor! Ett litet kontor med skrivbord och dator, en telefon som ringer, saker att fixa, lunchrast, fikapaus, tjatiga jobbarkompisar, tidiga bussresor och irriterande folk i telefonen.
För att inte tala om strulande skrivare, buggar i dataprogram, snåla chefer och sammanträden.

Har jag blivit spritt språngade galen?
Nej, jag försöker bara påminna mig själv om nackdelarna med förvärvsarbete.

Tro inte att jag är otacksam. Det är bra och skönt att få vara hemma och vila min eländiga kropp.

Det är bara det att vissa dagar gör det mig,,, tokig, tokig, tokig!!

Jag har en fullt fungerande, ofta understimulerad hjärna i en kropp som inte duger mycket till,,, dom är inte riktigt kompatibla med varann.

Vissa dagar nästan önskar jag att det ska ringa någon dum jävel som jag kan få spy galla över för att bli av med lite frustration! Eller att någon granne ska få tokfnatt och börja dansa polka i träskor så jag måste gå dit och åtminstone klaga lite.

Nej, jag är ingen elak människa,,, jag är bara frustrerad.
Vissa dagar värre än andra,,, idag är en sån dag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en