Teo´s dagbok 19

Nu ska ni få höra!!
Idag har jag varit i skolan! Eller valpkurs, som det kallas. Vi åkte bil en liten bit, husse, matte och jag och då kom vi till ett ställe i skogen, där det fanns en stuga och en stor grusplan. Där fanns åxå min moster,,, eller ja, hon är ju inte min moster utan mattes syster men då är hon ju nästan min moster i alla fall.
Och där fanns andra folk och andra hundar! Jag älskar folk och hundar!!

Först gick vi in i stugan och där skulle vi sitta stilla,,, det var jobbigt. Jag ville ju hälsa på alla genast och mycket. Fast dom andra hundarna ville det åxå,,, dom flesta i alla fall. Jag satt stilla emellanåt dock och då fick jag godis, så det var tydligen bra.

Moster pratade en massa för det är hon som är "fröken" och sen gick vi ut. Där ute skulle vi göra lite saker, som att vara stilla,,, igen!!! *suckar lite* Sen skulle vi lära oss att titta husse och matte i ögonen för att få en godis dom höll i handen. Det var lite knepigt för jag ville ju titta på alla folk och hundar åxå, men jag kunde lite. Vi tränade åxå på att följa med husse och matte när dom gick åt olika håll. Vi skulle vara uppmärksamma och inte bry oss om dom andra,,, hmm,,, lite knepigt, men jag kunde det med. Husse och matte hade ju med sig köttbullar och det får jag nästan aldrig. Kan säga att det ökade min motivation något! ;) Sen skulle vi träna sitt! Herreguuuud, rena barnleken,,, sitt har jag gjort varje dag sen jag var pytteliten bebis, det var lätt som en plätt.

Sen hade vi tränat färdigt och då blev vi indelade i grupper och fick springa lösa med några av klasskompisarna. Det var kul det!! Jag sprang som en stolle och roligast var det när någon av dom andra jagade mig. Jag sprang ifrån dom, haha!

Sen fick jag umgås lite med "tant Tax" som moster hade med sig och sen åkte vi hem. Jag åt lite mat och sen blev jag T R Ö T T!
Matte blev åxå trött och jag fattar inte varför, ärligt talat? Har hon aldrig gått i skolan eller? I alla fall somnade både jag och matte som två stockar.

Det var kul i skolan, längtar redan tills nästa gång!
Här kommer lite bilder från min grupp när vi var lösa och bekantade oss med varann:







Kommentarer

  1. Hej Teo,
    Vad fint att du har börjat skolan, det ser jättekul ut att både få leka med kompisar och lära sig massa nytt! :)
    Tittade på bilderna, det är väl din matte på en av dem? Vad bra du har det som får träffa henne och Husse varje dag. Det var längesen jag träffade dem nu, och jag saknar dem en hel del.
    Lycka till nästa gång du ska till skolan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är min matte. Hon hälsar så gott! :)/Teo

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en