Teo´s dagbok 21


Hej på er, mina kära bloggläsare! :)

Ja, idag var det dax att gå till skolan igen. Det var sååå kul att träffa dom andra hundarna så jag blev vild först. Och så börjar vi med att gå in i stugan och där ska man vara tyst och stilla! Det är svårt det!! Fast en av "klasskompisarna" låter mer än vad jag gör faktiskt.

Moster pratade om att lära sig saker idag och att hundar kan lära sin husse och matte saker,,, hmm,,, det får jag nog fundera mera på. ;) Fast jag tänker inte göra som hunden moster berättade om, som alltid väckte hela familjen kl 5 på morgonen,,, det är jag alldeles för morgontrött för!

Sen gick vi ut och där fick vi lära oss lite olika saker. Moster la godis i en skål, men man fick inte äta det förrän man tittade på henne och hon sa "var så god". Det var knepigt. Jag förstod inte riktigt att jag skulle kolla henne i ögonen, så jag tröttnade lite och började nosa och titta på dom andra istället. Men till slut förstod jag. Fast jag är nog inte så godisgalen som moster är van vid,,, jag är väl ingen labrador heller?!?!
Sen gjorde vi sitt, fast denna gången skulle vi sitta kvar och vänta en stund, innan vi fick godis. Det gick som en dans!

Och sen skulle vi komma in fint till sidan och gå med vid sidan en bit och det var ju heller inte svårt när matte håller en godis i handen. ;)
Till sist fick vi springa och busa fritt några i taget och jäklar vad jag sprang!

När kursen var slut fick matte och jag vänta lite på husse som var på jobbet. Vi följde med moster hem och där fick jag träffa snälla tant Tax och hälsa lite på dom stora hundarna moster har, men dom var i hundgården och skällde på mig så jag blev lite skraj faktiskt.

Sen kom husse och då blev jag jätteglad så klart och sen skjutsade han hem matte och mig. Vi åt lite och sen sov vi i en och en halv timma. :D

Inga bilder från "skolan" idag, matte glömde kameran hemma, den klantmajan! Ni får se en annan söt bild av mig när jag rullar runt i gräset istället:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helt sanslöst!

Tack för allt, min fina pälskling

Två blev en